Αρχική|Εγγραφή|Σύνδεση






Loading...Loading...


Συμβουλευτικές Υπηρ. Τυποποίησης και Συσκευασίας

Η τυποποίηση, σε συνδυασμό με την αρχή της αμοιβαίας αναγνώρισης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων στην αλυσίδα τροφίμων έως και τον καταναλωτή, διαδραματίζει καίριο ρόλο για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα για την ασφάλεια του καταναλωτή.

Πρότυπα, πιστοποίηση, έλεγχος της ποιότητας και προστασία του καταναλωτή δεν είναι καινούργιες ανακαλύψεις του τεχνολογικού πολιτισμού μας. Οι ρίζες τους επεκτείνονται πολύ πίσω στην αρχαιότητα και είναι χαρακτηριστικά κοινωνιών με ψηλό πολιτιστικό επίπεδο.

Πλέον η απόδοση ταυτότητας μέσα από την διαδικασία της τυποποίησης, αποτελεί νομική υποχρέωση, για τις επιχειρήσεις τροφίμων. Συμβάλλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων αφού σχετίζεται με τη σταδιακή αποδοχή του brand από τους καταναλωτές.

Η ομάδα της ISOLUTION παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες για την τυποποίηση των αγροτικών προϊόντων μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων με έμφαση στην ανάδειξη της ποιότητας του τελικού προϊόντος με βάση και την κείμενη νομοθεσία επισήμανσης.

Τυποποίωντας ένα προϊόν αρχικά επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε την ασφαλή αποθήκευση κατά τη μεταφορά του στον τελικό καταναλωτή, κρατώντας αναλλοίωτα τα ποιοτικά και γευστικά χαρακτηριστικά του. Πέραν από αυτό όμως η συκευασία έχει άλλη μια σημαντική αποστολή, την καλύτερη προβολή της αξίας του προϊόντος κατά τη διάρκεια παραμονής του στο ράφι ή στο ψυγείο.

Σημαντικά πλεονεκτήματα για τα Ελληνικά αγροτικά Προϊόντα είναι τα εξής:

  • Υψηλής ποιότητας και ποικιλία προϊόντων.
  • Μοναδικά προϊόντα τα οποία μπορούν να εξελιχθούν διεθνώς σε ισχυρές και προστατευόμενες μάρκες (brands)

Με την σωστή τυποποίηση των αγροτικών προϊόντων μειώνονται οι επιχειρηματικοί κίνδυνοι μη αποδοχής του προϊόντος από τους καταναλωτές στους οποίους στοχεύει η όποια επιχείρηση δραστηριοποιείται στο χώρο.

Στην τυποποίηση αγροτικών προϊόντων πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη τις βασικές αρχές του Μάρκετινγκ, για την ειδική αυτή κατηγορία τροφίμων:

  • Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν αγροτικά προϊόντα, αγοράζουν αξίες.
  • Πρώτα θα πρέπει να βρεις την αγορά και μετά να φτιάξεις το προϊόν.
  • Το μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων δεν έχει σημείο εκκίνησης τον παραγωγό.

Τα υλικά συσκευασίας και ο σχεδιασμός τους θα πρέπει να παρέχουν επαρκή προστασία για τα τρόφιμα με σκοπό την ελαχιστοποίηση του κινδύνου επιμόλυνσης αλλά και την κατάλληλη επισήμανση. Τα υλικά συσκευασίας αλλά και τα τυχόν χρησιμοποιούμενα αέρια που έρχονται σε επαφή με τα τρόφιμα θα πρέπει να μην είναι τοξικά και σε καμιά περίπτωση να μην αποτελούν παράγοντα επιμόλυνσης. Τα παραπάνω θα πρέπει να εξασφαλίζονται για όλες τις συνθήκες αποθήκευσης και χρήσης των τροφίμων.

Με τον κανονισμό (ΕΚ) Αριθ. 1935/2004 τέθηκε η αρχή σύμφωνα με την οποία κάθε υλικό ή αντικείμενο που προορίζεται να έρθει σε επαφή άμεσα ή έμμεσα με τρόφιμα θα πρέπει να είναι επαρκώς αδρανές. Τα υλικά ή αντικείμενα συσκευασίας θα πρέπει αποκλείουν τη μεταφορά ουσιών στα τρόφιμα σε ποσότητες τέτοιες που:

  • θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη υγεία
  • επιφέρουν απαράδεκτες τροποποιήσεις στη σύσταση των τροφίμων
  • αλλοιώνουν τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά τους.

Στον ίδιο κανονισμό ορίζονται και νέα είδη υλικών και αντικειμένων τα οποία αναφέρονται ως εξής:

  • Ενεργά υλικά και αντικείμενα που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα (Αctive food contact materials and articles)
    • Υλικά και αντικείμενα που έχουν σχεδιασθεί προκειμένου ενεργώς να διατηρούν ή να βελτιώνουν την κατάσταση των τροφίμων. Τα εν λόγο υλικά και αντικείμενα δεν είναι αδρανή λόγω του σχεδιασμού τους, αντίθετα με τα παραδοσιακά υλικά και αντικείμενα που προορίζονται να έρθουν σε επαφή με τρόφιμα.
    • Νοήμονα υλικά και αντικείμενα που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα (Intelligent food contact materials and articles)